استخدام و بازار کار میهن کار کاملترین و بروز ترین پایگاه اطلاع رسانی اگهی های استخدام در میهن کار سراسر کشور می باشد که با جمع آوری اطلاعات استخدامی از تمامی منابع بازار کار ایران اطلاعات اشتغال و استخدام بروز را در اختیار کار جو قرار می دهد تا از این طریق روند کاریابی و استخدام در بازارکار ایران تسهیل گردد.

اسخدام | آگهی استخدام | جویای کار | کاریابی | کارمند | کارگر | ثبت روزومه | روزمه کاری | بدنبال کار | استخدام دانشجو | استخدام منشی | شرکت نفت | خبر استخدام | استخدام شرکت دولتی

قوانین اداره کار | استخدام کارمند | سایت کار یابی | استخدام | اخبار استخدامی | اخبار استخدام | روزمه خوب | دانلود روزمه کاری | دانلود رایگان نمونه سوالات استخدام

Blue Grey Red

 

 

 

آخرین اخبار و جزئیات بیمه تکمیلی بازنشستگان

بحث بیمه تکمیلی بازنشستگان درحالی طی چند روز اخیر داغ‌تر شده است، که آخر شهریور ماه سال جاری، قرارداد بیمه تامین اجتماعی با موسسه بیمه دی به پایان رسیده است و علی اکبرخباز‌ها رئیس کانون بازنشستگان در مصاحبه از اعلام شرکت بیمه گذار جدید تا ابتدای مهرماه خبرداده بود.
علیرغم عدم ثبت قرار داد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان تا زمان تنظیم این گزارش، پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی از صدور دستور مرتضوی، مدیرعامل تامین اجتماعی در زمینه کسر حقوق مستمری بگیران خبرداده است. در متن این خبر آمده است:
«باتوجه به درخواست کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی مبنی بر ادامه کسر اقساط از مستمری‌های پرداختی توسط سازمان، ضروری است آن دسته از واحدهای اجرایی سازمان که تا پایان شهریور سال‌جاری مشمول اجرای دستور اداری مذکور قرار گرفته‌اند، به مدت ۲ ماه (لغایت آبان‌) طبق روال قبل نسبت به کسر حق‌بیمه مربوطه از مستمری مشمولین اقدام نموده و پس از ارائه قرارداد جدید توسط کانون مزبور، چک مبالغ کسر شده طبق مفاد بند ۱۱ دستور اداری فوق‌الذکر در وجه شرکت بیمه‌گر پرداخت شود. لازم به یادآوری است کانون عالی مذکور درحال انجام اقداماتی به منظور یکسان نمودن خدمات و عقد قرارداد با شرکت بیمه‌گر است که سایر کانون‌ها نیز پس از اتمام قرارداد خود ملزم به تبعیت از قرارداد منعقده کانون عالی هستند.»

با توجه به اهمیت بیمه تکمیلی برای بازنشستگان تامین اجتماعی و همچنین اهمیت ارائه امکانات و تسهیلات بهتر به این افراد به ازای دریافت حق بیمه کمتر، باید منتظر ماند تا مشخص شود آیا بیمه دی که رابطه مالی نزدیكی با سازمان تامین اجتماعی دارد، باز هم به صورت انحصاری ارائه خدمات بیمه تکمیلی را برعهده می‌گیرد یا خیر.

پیشنهاداتی برای اجرای بهتر بیمه تکمیلی
علیرضا فرهادی، یکی از اعضای هیات مدیره کانون بازنشستگان شهرستان تهران، با انتشار اطلاعیه‌ای، پیشنهاداتی را در زمینه اجرای هرچه بهتر طرح بیمه تکمیلی بازنشستگان ارائه کرده است. این پیشنهادات شامل ۱۰ بند است که برای تسهیل در اجرای طرح بیمه تکمیلی بازنشستگان به هیات مدیره کانونعالی بازنشستگان تامین اجتماعی نیز ارائه شده است.

در این پیشنهادات، علاوه بر تاکید بر رعایت عدالت و انصاف در دریافت حق بیمه تکمیلی بازنشستگان، نسبت به دریافت حق بیمه اضافه بر سازمان از بیمه شدگان پیشنهاداتی ارائه شده است.

متن کامل این پیشنهادات به شرح زیر است:

۱- لطفا جهت برقراری با بیمه مکمل طرف قرارداد در درجه ا ول از کلیه افرادی که تمایل دارند بیمه شوند بایستی به محل‌هایی که از طرف بیمه گر مشخص شود به آنجا مراجعه وکلیه اسامی زن و فرزند در آنجا ذکر شود تا بهانه‌ای برای اینکه بعدا منصرف شود و یا ادعای اضافه شدن پدر، مادر و فرزند باشددر کار نباشد و نوشتن اسامی بازنشستگان در محل خارج از کانون انجام شود.

۲- برای هر بیمه شده بایستی از روز اول کارت درمان جداگانه صادر شود تا بیمه شدگان ماند سال ۹۰ و ۹۱ اسیر نباشند و از طریق سایت کاری انجام نگیرد چون همه بازنشستگان دسترسی به سایت ندارند.

۳- گرفتن وکیل برای همین منظور یعنی بیمه مکمل از طرف کانون الزامی است.

۴- بایستی دکتری از طرف کانون به بیمه مکمل معرفی شود تا از نظر درمانی رسیدگی به اسناد و بیماران داوری شود.

۵- بجای واسطه‌گری کانون که ۷٪ از حق پرداخت برداشت می‌کند و از طرف دیگر هر نفر ۲۰۰ تومان به کانون مستقیم پرداخت می‌کننداین رقم غیر عادلانه و غیر قانونی است و سوء نیت و منظوری در کار است چنانچه کانون هزینه‌ای داشته باشد نیم درصد هم کافی است این مورد حتما در قرارداد ذکر شود و وضعیت موجودی قبلی باید بررسی شود که این پول در اختیار چه کسانی است؟ و در چه راهی خرج شده است؟

۶- بجای هزینه بیمه آتش سوزی، هزینه عینک، دندانپزشکی، کلیه آزمایشات، عکس برداری و‌ام آر آی منظور گردد.

۷- در کلیه نقاط تهران چند محل برای آمار نویسی مد نظر قرار بگیرد تا بازنشستگان پیر و ناتوان مجبور نباشند از نقاط دور و نزدیک و ترافیک شهر تهران به زحمت بیفتد مانند سال ۹۰ و ۹۱.

۸- با عنایت به اینکه کلیه کارگران بازنشسته تامین اجتماعی و خانواده ایشان دارای دفترچه تامین اجتماعی می‌باشند وبیشتر درمانشان در بیمارستان‌ها و یا درمانگاههای شخصی و یا طرف قرارداد تامین اجتماعی می‌باشد جا دارد که در قرارداد بیمه مکمل درمان بیمه شدگان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

۹- با توجه به شرایط فعلی که دارو و درمان گران است و از طرف دیگر بیمه مکمل به کمک هزینه‌های درمانی تامین اجتماعی با بیمه شدگان بازنشستگان قرارداد برقرار می‌کند سازمان تامین اجتماعی هم طبق روال دیگر موسسات باید از این بابت هم کمک مالی به بیمه شده نماید.

۱۰- با توجه به اینکه بازنشستگان طرف قرارداد بیشتر درمانشان در بیمارستان ودرمانگاه‌های تامین اجتماعی انجام می‌شودجا دارد پایه اولیه یعنی سقف شش میلیون تومان خسارت به دوازده میلیون تومان افزایش پیدا کند.

خواهشمندیم با توجه به اینکه کلیه بازنشستگان شهرستان تهران که هم کانون تهران و هم کانون استان تهران را دارند کانون عالی که هیچ نظارتی به این کار ندارند حق دخالت نداشته و ندارند و از طرف دیگر طبق اساسنامه کانون چون هیات مدیره و بازرسان مسوولیت مشترک دارندباید مستقیما در این کار دخالت داشته باشند تاجوابگوی مردم و راهنمای خوبی باشند.

منبع: ایلنا

توضیح را اضافه کنید


- نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
- نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.
- از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید.


اوقات شرعی



طراحی و پیاده سازی شده توسط طراحی سایت