استخدام و بازار کار میهن کار کاملترین و بروز ترین پایگاه اطلاع رسانی اگهی های استخدام در میهن کار سراسر کشور می باشد که با جمع آوری اطلاعات استخدامی از تمامی منابع بازار کار ایران اطلاعات اشتغال و استخدام بروز را در اختیار کار جو قرار می دهد تا از این طریق روند کاریابی و استخدام در بازارکار ایران تسهیل گردد.

اسخدام | آگهی استخدام | جویای کار | کاریابی | کارمند | کارگر | ثبت روزومه | روزمه کاری | بدنبال کار | استخدام دانشجو | استخدام منشی | شرکت نفت | خبر استخدام | استخدام شرکت دولتی

قوانین اداره کار | استخدام کارمند | سایت کار یابی | استخدام | اخبار استخدامی | اخبار استخدام | روزمه خوب | دانلود روزمه کاری | دانلود رایگان نمونه سوالات استخدام

Blue Grey Red

 

 

 

قوانین جدید استخدام در آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش گفت: از این پس معلم تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه شهید رجایی و در مواردی خاص از طریق آزمون جذب می‌شود.
حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری که امروز در سالن جلسات دفتر وزارتی ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، خطاب به خبرنگاران با اشاره به عدم برگزاری برنامه خبری طی ماه‌های گذشته، اظهار داشت: از اینکه مدتی را خدمت شما نبودم عذرخواهی می‌کنم؛ با توجه به اینکه مدت قابل توجهی بحث انتخابات مطرح بود و طبیعتاً اخبار سمت و سوی انتخاباتی داشت، برنامه‌های خبری آموزش و پرورش کمرنگ شد.

وی ضمن تبریک به ملت ایران، به پاس حماسه بزرگ سیاسی ۲۴ خرداد و رئیس جمهور منتخب مردم ایران اسلامی، افزود: این حماسه بزرگ توانست قدم مؤثر بلندی را در جهت اقتدار نظام بردارد. حاجی‌بابایی با بیان اینکه جایگاه آموزش و پرورش در انتخابات مناسب بود، ادامه داد: در نوع بیان کاندیداها و مطالبی که مطرح می‌کردند، نشان می‌داد که سند تحول را به اتفاق به عنوان امر حتمی تلقی می‌کردند و این امر را مبارک می‌دانستند که جا دارد از آنها تشکر کنیم و اگر بعضی موارد مطرح شد، به کارهایی که در آموزش و پرورش باید انجام شود باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه به هر میزان که در این چهار سال در آموزش و پرورش کار انجام شده است باید چندین برابر فعالیت انجام شود، گفت: مشکلاتی در آموزش و پرورش وجود دارد که باید براساس مرور زمان پیگیری شود. وزیر آموزش و پرورش به ابلاغ سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: به آنچه در آموزش و پرورش آرزویم بود، یعنی تفکر منطقی در آموزش و پرورش رسیدم و درحال حاضر درباره مسائلی که در آموزش و پرورش داریم، مورد مبهمی وجود ندارد.

وی افزود: در سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش، به نظام رتبه‌بندی معلمان، اولویت ‌داشتن بودجه آموزش و پرورش، نظام ارزشیابی، انجام فعالیت‌ها در آموزش و پرورش براساس فلسفه تعلیم و تربیت اشاره شده است.

حاجی‌بابایی به ۶ سند پایین دستی سند تحول آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: سند برنامه درسی ملی اسفندماه آماده شد و ۵ سند دیگر شامل برنامه راهبری در مدیریت تربیتی، تربیت معلم و تأمین منابع انسانی، تأمین و تخصیص منابع مالی، تأمین فضا و تجهیزات، پژوهش و فناوری باید تهیه شود که ۵ نفر را مسئول کردیم که طی روزهای آتی حکم آنها ابلاغ می‌شود و در طول ۶ ماه باید سندهای مربوطه را آماده کند.

روند نظام رتبه‌بندی معلمان
این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش، به روند آماده‌سازی نظام رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و گفت: بحث نظام رتبه‌بندی معلمان ۱۱ ماه قبل در جلسه مشترکی با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مشهد پیگیری شد و در این مدت تحقیقات لازم را انجام دادیم و به شکل پیشنهادی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال کردیم. وی اضافه کرد: همزمان با این اقدام، نامه‌ای به رئیس‌جمهور نوشتیم و پیشنهاد کردیم که ماده‌واحده‌ای به مجلس ارائه شود و براساس آن نظام رتبه‌بندی معلمان در حیطه قانون خدمات کشوری نباشد که این موضوع را مجلس باید تصویب کند، ضمن اینکه قوانین برای رتبه‌بندی و جذب معلمان در شورای عالی انقلاب فرهنگی باید مصوب شود.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه آن بخش از نظام رتبه‌بندی معلمان که به دولت برمی‌گردد مصوب شده است، افزود: این مصوبه دولت برای ما قابلیت اجرایی دارد و سه سال برای آن وقت گذاشته شده است که آیین‌نامه باید در شورای عالی آموزش و پرورش مصوب شود. وی به جایگاه معلم در نظام رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و افزود: ما باید نظام حرفه‌ای معلمان را داشته باشیم و کسانی شرایط تدریس در کلاس را پیدا می‌کنند که مراحل حرفه‌ای معلمی را شامل دانش و تخصص معلمی را بیاموزند، ضمن اینکه یک دوره ۶ ماهه برای کسانی که وارد کلاس درس می‌شوند پیش‌بینی شده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: از این پس معلم تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه شهید رجایی و در مواردی خاص از طریق آزمون جذب می‌شود.؛ ضمن اینکه معلمان باید دوره‌های تخصصی و حرفه‌ای را بگذرانند و معلم باید گواهی‌نامه حرفه‌ای معلمی را دریافت کند. وی با بیان اینکه ۷۰ درصد از اعتبارات نظام رتبه‌بندی معلمان از محل مهندسی نیروی انسانی تأمین می‌شود، اظهار داشت: طی سه سال، مهندسی نیروی انسانی در آموزش و پرورش به طور کامل اجرا خواهد شد و افرادی که در آموزش و پرورش کار می‌کنند همه در رشته تخصصی خود حضور خواهند داشت.

زمان برگزاری آزمون استخدام مربیان پیش‌دبستانی هنوز مشخص نیست
حاجی‌بابایی در خصوص برگزاری آزمون استخدامی معلمان پیش‌دبستانی براساس مصوبه مجلس اشاره کرد و گفت: مجلس به آموزش و پرورش دو سال فرصت داده تا براساس تخصص، رشته، نیاز و منطقه، آزمونی را برگزار کند تا معلمان پیش‌دبستانی که فکر می‌کردند حقشان تضییع شده است، در این آزمون شرکت کنند.

وی با بیان اینکه مدارس پیش‌دبستانی، غیردولتی است، تأکید کرد: این آزمون تنها یک بار برگزار می‌شود و افراد تعیین تکلیف می‌شوند و پس از آن دیگر آزمون استخدامی به این شکلی در آموزش و پرورش برگزار نخواهد شد؛ البته زمان آزمون هنوز مشخص نیست. وزیر آموزش و پرورش از تعداد این مربیان پیش‌دبستانی که در آزمون شرکت خواهند کرد، آماری ارائه نداد و گفت: هنوز معلوم نیست که چه تعداد از این افراد پذیرفته خواهند شد و باید پس از بررسی و اعلام نیازها، این رقم را اعلام کنیم.

وی افزود: طی سال تحصیلی جاری ۷ هزار مجوز جدید برای فعالیت مراکز پیش‌دبستانی صادر شد و هم‌اکنون نیز اگر کسی مجوز می‌خواهد در صورت دارا بودن شرایط در کمترین زمان، مجوز ارائه خواهد شد. حاجی‌بابایی با بیان اینکه در شهر تهران ۷۲ تا ۷۳ درصد نیروها خانم هستند، افزود: در دوره پیش‌دبستانی ۹۹.۹ درصد مربیان خانم هستند.

وی به نظام رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و ادامه داد: نباید حقوق معلمان براساس نظام رتبه‌بندی معلمان از ۸۰ درصد حقوق اساتید دانشگاه با همان امتیاز کمتر باشد. وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دیگر در آموزش و پرورش حق‌التدریس نداریم، افزود: نباید در آموزش و پرورش نیروهای کارمعین به نام معلم داشته باشیم.

وی به برگزاری آزمون در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: پس از اجرای رتبه‌بندی معلمان، دیگر برگزاری آزمون استخدامی به صورت کشوری نخواهیم داشت، به این معنی که مانند دانشگاه‌ها که در هر منطقه برای جذب کادر خود مصاحبه و آزمون برگزار می‌کنند، در آموزش و پرورش نیز به این شکل اقدام می‌شود، البته ممکن است آمار مناطق جمع‌آوری شود و براساس اعلام کلی، در یک روز آزمون‌ها برگزار شود.

منبع: فارس

توضیح را اضافه کنید


- نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
- نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.
- از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید.


اوقات شرعی



طراحی و پیاده سازی شده توسط طراحی سایت