استخدام و بازار کار میهن کار کاملترین و بروز ترین پایگاه اطلاع رسانی اگهی های استخدام در میهن کار سراسر کشور می باشد که با جمع آوری اطلاعات استخدامی از تمامی منابع بازار کار ایران اطلاعات اشتغال و استخدام بروز را در اختیار کار جو قرار می دهد تا از این طریق روند کاریابی و استخدام در بازارکار ایران تسهیل گردد.

اسخدام | آگهی استخدام | جویای کار | کاریابی | کارمند | کارگر | ثبت روزومه | روزمه کاری | بدنبال کار | استخدام دانشجو | استخدام منشی | شرکت نفت | خبر استخدام | استخدام شرکت دولتی

قوانین اداره کار | استخدام کارمند | سایت کار یابی | استخدام | اخبار استخدامی | اخبار استخدام | روزمه خوب | دانلود روزمه کاری | دانلود رایگان نمونه سوالات استخدام

Blue Grey Red

 

 

 

10 خطايي كه چهره شما را در محيط كار مخدوش مي‌كند

چطور مي‌توانيد نشان دهيد كه شما توان مديريت و رهبري گروهي را داريد؟

اين پرسشي است كه «سيلويا آن ئولت» اقتصاددان و رئيس مركز CTI در نيويورك مطرح مي‌كند. او خود پاسخ اين پرسش را نيز در جيب دارد: «شما هيچ بختي براي به‌دست آوردن راهبري يك مجموعه را نداريد مگر اينكه چهره‌اي مناسب از خود به نمايش بگذاريد.» CTI يك مركز استعداديابي شغلي است كه در طول سال بيش از 4 هزار نفر را براي شغل‌هاي رده پايين و 268 نفر را براي مشاغل سطوح بالاتر كشف و تربيت مي‌كند. يكي از مواردي كه همواره به استعدادهاي كشف‌شده در اين مركز گفته مي‌شود اين است كه «شما بايد هميشه خودتان را در موقعيتي ببينيد كه هدفتان به‌دست آوردن ارتقاي شغلي و رسيدن به سطوح بالاي مديريتي است.» با اين همه براي رسيدن به چنين جايگاهي وجود شرايطي لازم است: قابليت‌هاي فوق‌العاده در برقراري ارتباط با ديگران، رعايت ادب، توان انجام وظايف محوله و... از جمله مهم‌ترين اين شرايط است. اما نبايد از ياد برد كه اشتباهات رفتاري شما ممكن است به قيمت خدشه‌دار شدن چهره‌تان تمام شود. به تازگي تحقيقي بين كارمندان ادارات انجام شده است كه همين اشتباهات موضوع آن بوده است. «فوربس» 10 اشتباهي را رديف كرده است كه مي‌تواند روياي رسيدن به جايگاه‌هاي بالاي كاري را براي هميشه ويران كند. اگر مي‌خواهيد در زمينه كاري پيشرفت كنيد كافي است اين 10 اشتباه را مرتكب نشويد.


پيش‌داوري‌هاي نژادي
از بين كارمنداني كه موردپرسش قرارگرفته‌اند، 72 درصد اعلام كرده‌اند كه بيان پيش‌داوري‌هاي نژادپرستانه را به عنوان عيبي اساسي براي مردان دانسته‌اند. 70 درصد از پاسخ‌دهندگان نيز براي زنان همين نظر را دارند. چنين درصد بالايي نشان مي‌دهد كه پيش داوري‌‌هاي نژادي چه تاثير بدي روي كارمندان مي‌گذارد. چنين قضاوت‌هايي ممكن است به دعواهاي لفظي نيز بينجامد و منعكس‌كننده عدم تفكر درست و ضعف هوش احساسي شماست. وقتي شهر يا قوميت كسي را موردتمسخر قرارمي‌دهيد، جوي را ايجاد مي‌كنيد كه مهم‌ترين نتيجه‌اش تغيير نگاه به شما و شخصيت‌تان است.

شوخي‌هاي سبك و بي‌مورد

عواقب اين مورد نيز همچون اشتباه شماره اول است. تعريف كردن لطيفه‌هاي نامناسب موجب مي‌شود فضايي ناخوشايند شكل بگيرد كه كاركنان احساس راحتي نكنندو جو سنگين شود. 61 درصد از كساني كه در اين نظرسنجي شركت كرده‌اند معتقدند براي برقراري فضاي خنده و شوخي در محيط كار، لحن و محتواي شوخي‌ها يكي از اساسي‌ترين مواردي است كه بايد موردتوجه قرار گيرد. در عين حال شوخي‌هاي زننده از جمله مواردي است كه به شدت مي‌تواند تصورها درمورد شخصيت شما را تغيير دهد. همچنين شوخي نابجا از ديگر مواردي است كه دربرخي موارد باعث تنش هم خواهد شد.

گريه‌كردن
به درست يا غلط، اشك‌هايي كه در محيط كار ريخته مي‌شوند، بيانگر اين است كه شما پتانسيل راهبري نداريد؛ به ويژه اگر مرد باشيد. در حالي كه 59 درصد از كارمندان شركت‌كننده در اين تحقيق معتقدند گريه‌كردن چهره يك زن را در محيط كار خراب مي‌كند، 63 درصد از آنها مي‌گويند گريه‌كردن چهره بدي از يك مرد در محيط كار نمايان خواهد كرد. يكي از كارمندان مرد كه در يك بانك شاغل است به محققان مي‌گويد: «شما بايد قادر باشيد كه احساسات خودتان را در محيط كار كنترل كنيد.»‌ اين كنترل كردن احساسات يعني شما توانايي فائق آمدن بر شرايط حساس و خطير را داريد.

باز شدن بي‌موقع دهان
حتما شنيده‌ايد كه «تا مرد سخن نگفته باشد، عيب و هنرش نهفته باشد.» حالا به جاي «مرد» در اين مثل معروف، «مدير» بگذاريد تا به اهميت حرف‌زدن درست و بجا پي ببريد. وقتي بدون هيچ دليلي و هميشه دهانتان را باز مي‌كنيد و حرف مي‌زنيد و حرف مي‌زنيد و حرف مي‌زنيد يعني به همكاران خود نشان داده‌ايد چه در چنته داريد و اگر چيز زيادي براي ارائه نداشته باشيد، موجود حرافي شناخته خواهيد شد كه بي‌دليل و بادليل در حال حرف‌زدن است. بايد ياد بگيريد كه به «قدرت سكوت» دست پيدا كنيد. اگرچه زنان ترجيح مي‌دهند فضاهاي خالي را با حرف زدن پر كنند، يك مرد بايد ياد بگيرد با سكوت بزرگ‌ترين حرف‌هايش را به زبان بياورد.

رفتارهاي جلف
بروز رفتارهاي سبك و جلف – حتي اگر عده‌اي معتقد باشند كه صميميت افراد يك گروه كاري را درپي خواهد داشت- باعث مي‌شود شخصيت كاري شما به شدت زيرسوال برود. اين رفتارها بخصوص درمقابل زن‌هاي همكار مي‌تواند اثرات به مراتب بدتري نيز به‌جاي بگذارد. وقتي شما در برابر يكي از همكاران مونث خود رفتاري را بروز دهيد كه نامناسب ارزيابي شود، باعث شكل گرفتن نتايجي در ذهن ديگر همكارانتان خواهد شد كه پرداختن به آنها چندان در حوصله اين بخش نيست!

ناسزا گفتن
ناسزا گفتن عملي است كه از هيچ ليدري قابل‌پذيرش نيست. چنين اتفاقي اگر رخ دهد، همه آن را به حساب غيرحرفه‌اي بودن مدير و نامناسب بودن حضور وي در آن جايگاه تشخيص مي‌دهند. اين مورد البته به همين‌جا ختم نمي‌شود. چنين اتفاقي در محيط مجازي هم اگر رخ دهد همان تاثير نامطلوب را خواهد گذاشت كه ناسزا گفتن در محيط غيرمجازي. ارسال پيام‌‌هاي نامناسب، عكس‌هاي نه‌چندان مطلوب و بيش از حد شخصي از جمله مواردي است كه پرسش‌شوندگان معتقدند تاثير بدي روي ذهن همكاران خواهد گذاشت.

اجتناب از ارتباط چشمي
كارشناسان «زبان بدن» مي‌گويند اجتناب از ارتباط چشمي تنها باعث خواهد شد چنين احساسي درمورد شما شكل بگيرد كه يا دروغ مي‌گوييد يا چيزي را پنهان مي‌كنيد. بگيرد كه يا دروغ مي‌گوييد يا چيزي را پنهان مي‌كنيد. اگر شما در يك جلسه حضور داشته باشيد مي‌تواند اين احساس را هم به‌وجود بياورد كه شما نسبت به موضوع جلسه بي‌تفاوت هستيد و به آن چيزي فكر مي‌كنيد كه در ذهنتان جريان دارد. از طرف ديگر با نگاه كردن در چشم‌هاي ديگران به آنها مي‌فهمانيد كه به حرف‌هاي آنها گوش مي‌دهيد. در واقع ارتباط چشمي يعني اينكه شما به موضوع مورد بحث علاقه داريد.

آنچه هستيد/ آنچه نيستيد

ارائه تصويري درست از خودتان تنها به اين منوط نمي‌شود كه از شوخي‌هاي سبك و رفتار جلف پرهيز كنيد. وقتي شما مدام به زبان مي‌آوريد كه «فلان كار را من انجام داده‌ام» در حالي كه هم خودتان و هم همكارانتان به خوبي واقفند كه شما چنين نكرده‌ايد با دست خود تصويري ناخوشايند از خودتان براي ديگران مي‌سازيد. بيان تهديدهاي پوچ و توخالي- آن هم بدون انديشيدن به عواقب اجراي احتمالي آن تهديد- از ديگر مواردي است كه به راحتي شما را تا حد يك بلوف‌زن بي‌فكر تنزل مي‌دهد! با اين كار تنها قدرت و نفوذ كلام خود را تضعيف مي‌كنيد.

خنده زياد و بلندبلند حرف‌زدن
مديران معتقدند كه خنديدن يا بيش از حد خنديدن، يك اشتباه اساسي براي زنان و بلند بلند و باصداي گوش‌خراش حرف زدن مشكلي براي مردان است. خنده به اندازه و تن صداي مناسب از مهم‌ترين نشانگرهاي شخصيتي است. محققان مي‌گويند با صداي گوش‌خراش حرف‌زدن، باعث بروز احساسات ناخوشايندي در ديگران شده و موجب حساسيت - حتي گاهي بي‌مورد- ديگران هنگام حرف زدن شما مي‌شود. با اين حال به اندازه خنديدن و حرف زدن با لحن مناسب تصويري مطلوب از شما در ذهن ديگران شكل مي‌دهد كه براي آينده شغلي‌تان قطعا مفيد خواهد بود.

وضعيت ظاهري نامناسب

فردي را تصور كنيد كه هر چند دقيقه يك‌بار خودش را مي‌خاراند، لباس‌هاي نه چندان تميزي به تن و كفش‌هاي واكس‌نخورده‌اي به پا مي‌كند، استفاده از عطر را بلد نيست و مدام در حال بازي كردن با لباس‌ها يا گوشي موبايلش است. تصور كرديد؟ به اندازه كافي چندش‌آور است، نيست؟ چطور انتظار داريد چنين كسي باشيد و مدارج كاري را هم صعودي طي كنيد؟ چنين مواردي وقتي در يك جلسه كاري اتفاق مي‌افتد تاثير بدتري خواهد داشت چراكه نشان مي‌دهد يا شما از حضور در آن جلسه راحت نيستيد يا توجهي به صحبت‌هاي طرح شده نداريد.

اوقات شرعی



طراحی و پیاده سازی شده توسط طراحی سایت